2008-08-21

The Lion King - Circle of Life



  還記得當初在電影院看獅子王時,被開幕歌"Circle of Life"一開始的非洲部落吟唱震撼到,再配合旭日從地平面升起,所有動物彷彿聽到召喚一樣不約而同抬起頭來,讓人真的能體會到原始的力量。而到歌曲快結尾時,巫師狒狒在榮耀石上將小獅王抬起接受動物們的歡呼,這是我第一次看卡通會想感動落淚。最近獅子王舞台劇來台演出,我曾經也有想去看的衝動,可是我覺得舞台劇應該沒辦法帶我回到過去第一次接觸這首歌的震撼,所以我決定還是省錢下來。

  對於開頭的男聲吟唱,我一直不知道是否有歌詞意思,直到最近又開始重溫這首歌,在google上找了一下,才知道吟唱者名是Lebo M,而更令人驚奇的是主唱者竟然是女歌手Carmen Twillie(我一直以為是男的 XD)。我雖然有找到吟唱歌詞的羅馬拚音及意義,但是卻跟實際聽起來不太相同,大概羅馬拚音能cover到的發音太少了吧。大家也邊聽歌可以比對看看下面的歌詞,是不是也跟我一樣的感覺。

  若欲聽無劇情音效的Circle of Life請按此

Circle of Life

[MS: Male Singer]
[BS: Background Singer]
[FS: Female Singer (lead)]

[MS:] Nants ingonyama bagithi baba [There comes a lion]
[BS:] Sithi uhhmm ingonyama [Oh yes, it's a lion]
[MS:] Nants ingonyama bagithi baba [There comes a lion]
[BS:] Sithi uhhmm ingonyama [Oh yes, it's a lion]
Ingonyama
[MS:] Siyo Nqoba [We're going to conquer]
[BS:] Ingonyama
Ingonyama nengw' enamabaal [It's a lion and a tiger]
[repeats 5]
Ingonyama nengw' enamabala (Se-to-kwa!)
Ingonyama nengw' enamabala (Asana)
[repeats 1]
[FS:] From the day we arrive on the planet
And, blinking, step into the sun
There's more to see than can ever be seen
More to do than can ever be done
There's far too much to take in here
More to find than can ever be found
But the sun rolling high
Through the sapphire sky
Keeps great and small on the endless round
It's the Circle of Life
And it moves us all
Through despair and hope
Through faith and love
Till we find our place
On the path unwinding
In the Circle
The Circle of Life
[FS:] It's The Circle of Life
And it moves us all
Through despair and hope
Through faith and love
Till we find our place
On the path unwinding
In the Circle
The Circle of Life

沒有留言:

張貼留言